Terima kasih◕‿◕

Wednesday 6 April 2011

saya tlahhh jatuh chinta ♥

Waa....bunyik tajuk macam best jer entri kau nie ida. Klu juz suam2 kuku siap kau!

Eh2..jatuh chinta bukan skdr kat org jer ek...kat benda lain pon boleh...HAHAHA. jadik pedulik ape ak klu entri ak nie suam2 kuku jer..(kasar ke bahasa 'pedulik ape' itu?) ohhh tidak kot sbb dia ditujukan utk ak sendiri. ngeh3

Sebelum nie hanya pandang2.
Sebelum nie hanya pinjam2.
Sebelum nie hanya selak 2 3 helai
Sebelum nie hanya sekadar minat2

Tapi entah macammana edisi ke 29 ak dgn secara sukerela nye membeli bahan ilmiah ini. Ilmiah ke? Yup ia sungguh ilmiah dan mempersonakan. TIDAK TIPU!

Apekebendetu?

tap...




tap...




tap...




tap...




tap...


SOLUSI ISU 29: Mencipta Syurga Rumah Tangga.

EH2..senyap kau...Ak bukan jatuh cinta sbb tajuk isu 29 nie ek. RM9 pada mulanya ak rasakan sungguh mahal untuk sebuah majalah yang perlu dilanggani setiap bulan. (InsyaAllah). Tapi bila di semak helai demi helai pada ak RM9 tu sangatlah berbaloi dgn kolumnis yang bertaraf 5 bintang. sprt Dato' Dr Fadzilah Kamsah, Dato' Ismail Kamus dan tidak lupe penulis buku 'Pemilik Cintaku Slepas Allah dan Rasul', Fatimah Syarha Mohd Noordin. Apa salahnya kita melaburkan sedikit duit setiap bulan untuk satu bahan ilmiah yang sungguh berfaedah. Membacanya anda akan rasa ketenangan dan mengamalkannya menjadikan hidup kita lebih terarah. InsyaAllah....

Keutamaan CINTA kerana Allah.
Daripada Abu Muslim al-Khaulani daripada Mu'az Bin Jabal r.a., ia berkata:
"Aku mendengar Rasulullah S.A.W menceritakan daripada Tuhannya dengan sabdanya: 'Orang yang bercinta kerana Allah berada di atas mimbar daripada cahaya dalam naungan Arasy pada hari yang tiada naungan kecuali naungannya".

Abu Muslim menaymabung: "kemudian aku keluar hingga bertemu Ubadah bin al-Samit, lalu aku menyebutkan kepadanya hadis Mu'az bin Jabal, maka ia menyatakan:

'Aku mendengar Rasullah s.a.w. menceritakan kepada Tuhannya yan gberfirman:
'Cinta-Ku berhak untuk orang yang bercinta kerana-Ku, cinta-Ku berhak untuk orang yang saling tolong-menolong kerana-Ku dan cinta-Ku berhak untuk orang yang saling berkunjung keran-Ku." Orang yang bercinta kerana Allah berada di atas mimbar daripada cahaya dalam naungan Arasypada hari yang tiada naungan kecuali naungannya."
(Riwayat Ahmad)

No comments:

Post a Comment