Terima kasih◕‿◕

Thursday 7 April 2011

Saye sudah kalah! T_T

8 April2011 - - 1am

Usaha tangga kejayaan..
Jangan mengaku kalah sebelum berjuang..

Bila kita tengok seseorang yang lebih hebat dari kita...ape yg kite rasa?
Klu aku ak akan mengakui kehebatan dia,

Bila kite tengok org yang lebih cantik tapi kite nie hanya dkt level biase2 jer..ape perasaan kite?
Klu aku aku akan kata...'cantiknye dia..ak ngan dia macam langit dan bumi'

Bila kite sedang berdepan dgn orang yang lebih pandai dari kita...ape perasaan kite?
Klu aku aku sungguh kagum. Dan dlm mase yg same berusaha untuk lebih tekun menuntut ilmu.

Bila kite mengetahui orang yg kite mulai suke tp sedang berkawan dgn orang yg kita rs lebih baik dari kite..ape yg kite akan buat?
Klu aku, aku akan undur diri, menilai semula diri aku, jika kita mahukan seseorang yang baik..begitu jugak dgn org yang kite mulai suke itukan? jadi..doakan lah kebahagiaan dia.

Ohh...entri ini tercoret..adakah si empunye belog sedang meratap kehibaan?
Adakan si empunya belog sedang rapuh jiwanya?

Soal hati, jiwa, dan perasaan tidak boleh dikongsi sesuka hati. Soal yang satu ini perlukan muhasabah diri yang tinggi..Sekian.

Berbahagialah dia jika dia itu pilihan yang terbaik...

Si A yang sering lupe untuk menghargai atau Si B yang sungguh sensitif?
Tidak ade jawapan.

No comments:

Post a Comment